Användarvillkor
Allmänna villkor för köp på webbshoppen
Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla leveranser från Myextensions. Villkoren gäller i de fall inga andra skriftliga avtal har ingåtts mellan köparen och Myextensions.
Kontaktinformation:
Myextensions Aps
Nørregade 4, st. th.
9000 Aalborg
Danmark
Org.nr.: DK-44147157
Kontaktperson: Cate Klyvø
Tel: +45 42 510 300
E-post: kundservice@myextensions.se
DOKUMENTATION & INSTRUKTIONER
Om det finns produktbeskrivningar och användarmanualer för produkten ingår dessa i leveransen från Myextensions. Om du vill ha mer information eller råd från oss är detta endast för vägledning.
LEVERANS & TRANSPORT
Alla beställningar skickas med Bring, om inte annat avtalats separat mellan köparen och Myextensions. Varorna skickas vanligtvis inom 24 timmar (måndag-fredag) efter mottagande av order och betalning. Leverans till köparens adress i Sverige sker därför normalt inom 1-3 arbetsdagar. Den angivna leveranstiden är vägledande och kan således skilja sig åt.
RETUR
Om du vill returnera en produkt måste detta göras via vår returportal, som du hittar på sidan Retur och byte.
Skulle paketet skickas i retur till oss för avhämtning i paketutlämning kan vi vägra att hämta ut paketet, eller ta ut en avgift på 49 SEK för uthämtningen.
ANSVAR FÖR PRODUKTERNA
Ansvaret för produkter som beställs i vår webbshop övergår till köparen vid leverans. När du returnerar en produkt, kom ihåg att spara ditt kvitto från inlämningsstället, eftersom du är ansvarig för paketet och produkten tills vi mottager det.
PRESENTKORT
Presentkort kan användas online på webbshoppen. Ett presentkort är giltigt i tre år från inköpsdatumet. Presentkort kan inte återbetalas.
REKLAMATION
Rätten till reklamation är tre år och vi följer inköpslagen i samband med reklamationer. Om du upptäcker ett fel, kontakta Myextensions omedelbart. Som regel kan du bara klaga på fel som visas senast två år efter att du har mottagit varan. Som konsument kan du välja om produkten ska repareras eller bytas ut. Undantaget från denna allmänna regel är om ersättning är omöjlig eller kommer att leda till oproportionerliga kostnader för Myextensions.
För produkter med begränsad hållbarhet är din rätt till överklagande begränsad till den hållbarhetstid som Myextensions har gett dig med tanke på produktsidor och andra innehållssidor.
Vi lämnar alltid garanti på våra hårförlängningar, så att du kan vara trygg när du handlar av oss. Garantin på våra produkter av originalkvalitet gäller i 1 månad, medan garantin på våra produkter av lyxkvalitet gäller i 5 månader. Garantin täcker att håret inte blir frizzigt eller tovar sig utöver det vanliga.
Vanligt slitage av värmestyling, felaktig skötsel etc. täcks inte av garantin, eftersom detta alltid kommer att skada både ditt eget hår och dina extensions. Vi kan inte ge någon garanti för den faktiska isättningen av dina extensions om det inte görs i vår egen salong i Aalborg.
GRATIS LEVERANS
Vid köp med ett totalt värde på mer än 999kr (efter eventuella rabatter) har du rätt till gratis frakt när paketet skickas till utlämningsställe. Detta gäller endast beställningar med mottagaradress i Sverige.
ÅNGERRÄTT
Myextensions erbjuder 30 dagars ångerrätt från och med den dag du tar emot varan.
Om du utnyttjar ett kombinationserbjudande, "bundle", paket eller liknande, som består av flera produkter till ett rabatterat pris jämfört med om produkterna köps individuellt, gäller ångerrätten för hela det köpta paketet. Om du vill utnyttja ångerrätten måste hela kombinationserbjudandet returneras med alla inkluderade produkter. Det går inte att ångra köpet av enskilda delar av kombinationserbjudandet.
Det är viktigt att produkten returneras i originalskick. Vi accepterar inte returer av varor som är använda eller som inte är i originalförpackningen. Detta gäller även för informationsskyltar på produkten.
Löshår accepteras inte för retur om nätet eller banden som håller ihop håret klipps, eftersom de då inte kan säljas vidare. På returportalen ska du ange din e-postadress samt ordernummer och följa instruktionerna. Du får då ett e-postmeddelande med en returetikett som du kan sätta på paketet.
En returetikett som beställs via vår returportal kostar 49 kronor. Kom ihåg att spara kvittot för inlämningen, då du ansvarar för paketet tills vi har mottagit det. Om du returnerar en produkt står du själv för kostnaderna, men vi tar hand om resten.
Du kan inte ångra ett köp genom att neka mottagande. Det kommer inte att anses vara ett utövande av ångerrätten om du inte också tydligt meddelar Myextensions att du vill ångra köpet. Om du vägrar att ta emot leveransen drar vi en avgift på 49 kronor från det slutliga beloppet när vi har mottagit returen.
Vid ett byte återbetalar vi beloppet, varefter du kan göra en ny beställning hos oss.
När din retur har behandlats har du vanligtvis pengarna på ditt konto inom 5 arbetsdagar. För vissa betalningsmetoder kan det dock ta upp till 30 bankdagar. Detta är normalt för vissa korttyper, och tyvärr kan vi inte påskynda processen.
GÅVA NÄR DU KÖPER ÖVER ETT VISST BELOPP
Om du har fått en gåva i samband med ditt köp (eftersom ditt köp överstiger ett visst belopp) och vill returnera dina köpta produkter, måste också gåvan returneras tillsammans med de andra produkterna. Om du bara vill returnera delar av ditt köp (så att din totala beställning inte längre överstiger det belopp som berättigar dig till gåvan) måste gåvan returneras tillsammans med de oönskade produkterna. Om gåvan inte returneras avräknas priset på gåvan mot det belopp som ska återbetalas till dig. Dessa gåvor kan inte kombineras med andra erbjudanden eller rabatter - till exempel återförsäljarrabatt.
PRIS & BETALNING
På Myextensions har du möjlighet att betala med Visakort, Mastercard, Maestro, Visa Electron, ApplePay och Klarna. Orderbeloppet dras när beställningen skickas från vårt lager. Alla priser i Myextensions webbshop (www.myextensions.se) är inkl. moms men exkl. porto / frakt.